BRANDIC

DIET BUTCHER SLIM SKINダイエット ブッチャー スリム スキン

DIET BUTCHER SLIM SKIN ダイエット ブッチャー スリム スキン

公式サイト
http://www.metalburger.com

【BRAND CONCEPT】
モードとストリート
それぞれどちらにも完全に属さない独自のスタンスでコレクションを発表している。

【DESIGNER PROFILE】
DESIGNER : 深民 尚(フカタミ ヒサシ)

大学卒業後、アパレルメーカーを経て
2002年、中目黒ににMETAL BURGERを設立し,DIET BUTCHER SLIM SKINを展開する。
【COLLECTION HISTORY 】
2005.5.18〜20 05-06 AUTUMN & WINTER “VIDEO” PRESENTATION
 at 4K PRESS ROOM
2005.11.1〜 4 06 SPRING & SUMMER PRESENTATION 
at HOTEL CLASKA / CLASKA gallery B

2006.4.11 06-07 AUTUMN & WINTER PRESENTATION “TAPPPPPPPAPAT”
at ASTRO HALL
ジャズバンドをバックにタップダンサーをストーリーテラ−として発表。
2007,10,20 07 SPRING&SUMMER COLLECTION
“レコ屋の音楽好きの友達はいないけど、なぜか花屋の友達に音楽好きの奴が多い”
at L’ECLAIREUR TOKYO
花とシャボン玉を織り交ぜナイーブな男性像を表現する。

2007, 4 2. 07-08 AUTUMN & WINTER COLLECTION
 “I AM A GERM ANYWAYS” at EBIS303
                              
80年代初頭のL.Aパンクバンド「GERMS」を背景に、常に根底に持つパンクロックをストレートに表現。

2007,10,18 08 SPRING&SUMMER COLLECTION
“Rust”
at TOKYO CAMII

錆び付きや腐食といった意味を持つ”Rust”。
そのキーワードをイメージソースに、デザイナーが感じたMorocco、旅、砂漠などからの
要素を織り交ぜ異国情緒を感じさせるコレクションを表現。 
色々なトーンのブルー(特にミッドナイトブルー【モロッコの夜空の色】)、サンドグレーがキーカラーとなっている。

【COLLECTION 掲載誌】
〈06 SPRING / SUMMER PRESENTATION〉

・high fashion 2006.2月号 〜2006 春夏東京コレクション 特集〜
・DAZED&CONFUSED JAPAN 2006. #44号 〜JAPAN FASHION WEEK in TOKYO 特集〜

〈 06-07 AUTUMN / WINTER PRESENTATION
・FN(ファッションニュース) 2006. 7月号 〜2006-07 Tokyo Show Room 特集〜
・high fashion 2006. 8月号 〜2006-07 秋冬 東京コレクション 特集〜
・MEN’S NON-NO 2006. 10月号 〜今季、再注目ブランドベスト6 特集〜
・JC REPORT(www.jcreport.com) INSIDE GLOBAL FASHION TRENDS 2006 August 24 – September 6
Issue98 〈The Hardcore Issue 98〉 〜INTERVIEW〜
〈 07 SPRING / SUMMER COLLECTION〉
・high fashion 2007. 2月号 〜2007 Tokyo collection 特集〜
・FN(ファッションニュース) 2007. 2月号 〜2007 Tokyo collection 特集〜
・WWD(ウィメンズ・ウエア・デイリー・ジャパン)2007.3月5日号〜新人デザイナーへの通信簿vol.6〜

         
〈 07-08 AUTUMN / WINTER COLLECTION〉
・FN(ファッションニュース) 2007. 7月号 〜2007-08 Tokyo collection 特集〜
・high fashion 2007. 8月号 〜2007-08 秋冬 東京コレクション 特集〜
・WWD(ウィメンズ・ウエア・デイリー・ジャパン)2007.4月23/30日合併号
                         〜2007-08 秋冬 東京コレクション 特集〜
〈 08 SPRING / SUMMER COLLECTION〉
・gap MEN PRESS VOL.12 2008 SPRING&SUMMER 〜NEW YORK , TOKYO MEN’S COLLECTIONS〜
・Fashion News 2008. 2月号 〜2008 Tokyo collection 特集〜
・high fashion 2008. 2月号 〜2008Tokyo collection 特集〜
・EYE CREAM 2008.1 〜CREATIVE NEWS – ‘08 Spring/Simmer TOKYO COLLECTION〜
・WWD 2007.12月12日号 〜2008年春夏 東京コレクション 特集〜
・men’s uno TAIWAN 2008.1 〜2008 Spring/Simmer Japan in Action〜

 

 

【BRAND CONCEPT】
Creates collection in an individual style that does not either belong to
MODE nor STREET.

【DESIGNER PROFILE】
Hisashi Fukatami
After graduating from university and working for an apparel company.
Established METAL BURGER in 2002 and developed DIET BUTCHER SLIM SKIN.

【COLLECTION HISTORY】
2005. 5.18〜20 2005-06 AUTUMN / WINTER “ VIDEO ” PRESENTATION
at 4K PRESS ROOM
2005.11. 1〜 4 2006 SPRING / SUMMER PRESENTATION
at HOTEL CLASKA / CLASKA gallery B

2006. 4.11 2006-07 AUTUMN / WINTER “ TAPPPPPPPAT ” PRESENTATION
at ASTRO HALL
with a Jazz band playing in the back, the collection was performed
with a tap dancer as the story teller.

2006.10.20 2007 SPRING / SUMMER COLLECTION
at L’ ECLAIREUR TOKYO
Giving this title“ I don’t have friends that works for a record’s
shop whom likes music. But for some reason, I have many friends
that are florists whom loves music. ”,
it expresses the naïve man image by blending flower and bubbles.

2007. 4. 2 2007-08 AUTUMN / WINTER
“I AM A GERM ANYWAYS”COLLECTION
at EBIS 303
Giving the title “I AM A GERM ANYWAYS”, and being inspired from
the early 80′s LA punk band “GERMS”,
this collection expresses the straight punk rock that is always the basis.
〈 2008 SPRING / SUMMER COLLECTION〉

“Rust”

“Rust”, which has the meaning like getting rust and corrosion.
Having that key word as the source of the image, by mixing the elements of what the designer felt from
Morocco, journey, and desert, expresses the collection with an exoticism feeling.

The different tones of blue (especially the midnight blue [night sky color of Morocco]),
and the sand grey are the key colors of the collection.